Evoluția marketingului digital în 2023
Marketingul digital este in flux continuu datorita tehnologiei din spatele industriei care evoluează rapid.
Ce transformări vor avea loc în marketingul digital în 2023?
În acest articol, vom analiza evoluțiile viitoare ale marketingului digital în 2023. Cu peisajul digital într-o continuă schimbare, este crucial ca antreprenorii să fie la curent cu cele mai recente tendințe și inovații. Vom explora câteva dintre cele mai importante tendințe și schimbări majore pe care le așteptăm să apară în marketingul digital în 2023, și cum acestea vor afecta diferitele tipuri de afaceri. Fie că sunteți un start-up sau o corporație, este esențial să înțelegeți direcția în care se îndreaptă industria de marketing digital pentru a putea lua decizii informate și a rămâne competitivi.
Pentru a obține rezultate dorite, companiile trebuie să aibă o strategie digitală foarte bine definită, în scopul de a rămâne profitabile. Aceasta este posibil doar dacă cei care iau deciziile sunt la curent cu tendințele viitoare ale marketingului digital. Să explorăm împreună perspectivele viitoare ale marketingului digital în 2023.
Conținutul video va fi dominant și în 2023
Resursa video va continua să fie una dintre cele mai importante tendințe în marketingul digital și în 2023. Videoclipurile vor rămâne surse importante de trafic, conștientizare și conversii pentru eforturile de marketing digital în mediul B2B.
Crearea de materiale video convingătoare și orientate spre utilizatori trebuie făcută cu un singur scop în minte: experiența utilizatorului. Dacă veți descoperi empiric că este mai ușor să creați conținut care se potrivește formatului video, nu ezitați să utilizați acest tip de material. Însă, dacă o faceți doar pentru a fi la modă, ar trebui să reconsiderați această decizie. Piața este suprasaturată cu videoclipuri, așadar utilizați acest format doar dacă acesta are cel mai mult sens pentru utilizator.
În caz contrar, riscați să vă irosiți timpul, banii și energia care ar putea fi mai bine direcționate către alte segmente. Doar pentru a pune lucrurile în perspectivă, în fiecare zi se încarcă peste 700.000 de ore de conținut video pe platforma YouTube.
Conținutului cu acces limitat
O altă tendință importantă în marketingul digital este exploatarea conținutului cu acces limitat. Acesta este un mod eficient de a genera lead-uri de calitate, adică clienți potențiali care sunt interesați de produsele sau serviciile pe care le oferiți.
Pentru a obține acces la conținutul limitat, utilizatorii sunt obligați să ofere informații personale relevante, cum ar fi adresa de e-mail, numărul de telefon sau industria în care activează. Aceste date pot fi apoi adăugate în baza de date existentă și folosite pentru campanii de newsletter.
Este important să vă asigurați că conținutul pe care îl oferiți este în concordanță cu așteptările utilizatorilor și să fie relevant pentru industria lor sau pentru nevoile lor specifice. Conținutul limitat poate lua diverse forme, cum ar fi studii de caz, e-book-uri, white papers sau videoclipuri.
În general, acest tip de conținut poate fi folosit pentru a atrage și fideliza clienți potențiali, dar trebuie folosit cu precauție pentru a nu părea invaziv sau pentru a nu oferi informații irelevante sau de calitate scăzută.
Când transformarea digitală este făcută corect, este ca o omidă care se transformă într-un fluture, dar când este făcută greșit, tot ce ai este o omidă foarte rapidă. - George Westerman
Diversele forme în care conținutul poate fi prezentat includ:
- Postări pentru social media
- Cărți electronice (e-book-uri)
- Cursuri
- Videoclipuri
- Alte instrumente de educație a consumatorului
Luând ca exemplu un articol de blog (pillar content) cu titlul "Cum poți crește rata de conversie? 15 metode verificate", acesta poate fi împachetat sub forma unui e-book pe aceeași temă, o postare pe Instagram sau prin intermediul marketingului cu influenceri. Marketingul cu influenceri este în vogă în prezent și este probabil să rămână așa și în 2023, deoarece consumatorii au încredere în recomandările venite de la persoane cu care se identifică și pe care le admiră. În plus, aceste tipuri de campanii aduc rezultate palpabile.
Colaborarea cu influenceri vă permite să expuneți conținutul către un public specific, care este implicat și pe care îl puteți viza direct, în loc să distribuiți un mesaj generic pentru publicul larg. De asemenea, acest tip de marketing este mai eficient din punct de vedere al costurilor, deoarece întreprinderile pot folosi micro-influenceri cu un număr relativ mic de followers, dar care au un grad ridicat de implicare.
În general, marketingul cu influenceri oferă multe beneficii pentru antreprenori și ar trebui să fie exploatat ca parte a planului de marketing. În plus, ar trebui să fie considerat prioritar ca o tendință a marketingului digital pentru 2023. TikTok este o platformă care va fi urmărită îndeaproape în 2023, deoarece eforturile lor se concentrează pe îmbunătățirea opțiunilor de livrare a anunțurilor, ceea ce o va face o platformă spre care companiile vor migra în 2023.
Servicii de implicare post-vânzare
Implicarea clienților în ecosistemul brand-ului după finalizarea procesului tranzacțional este vitală pentru orice afacere. Companiile mari înțeleg importanța acestui aspect, motiv pentru care factorii de decizie în domeniul marketingului își propun să crească ciclul de viață al clienților și angajamentul acestora. Acest efort se justifică prin următoarele motive:
- Clienții mulțumiți sunt mai predispuși să efectueze achiziții repetate;
- Recomandă compania/brand-ul altor potențiali clienți;
- Oferă feedback valoros;
- Menținerea relațiilor puternice cu clienții existenți poate ajuta la scăderea costurilor de achiziție a noilor clienți. Cheia este creșterea valorii programelor de implicare post-vânzare!
Personalizarea website-ului
Personalizarea site-urilor web devine o tendință importantă în marketingul digital. Aceasta se referă la capacitatea de a ajusta layout-ul site-ului web în funcție de următoarele caracteristici ale vizitatorului:
- Interesele acestuia;
- Datele demografice;
- Locația geografică etc.
Această tehnologie poate ajuta companiile să se diferențieze de concurență în momentul în care potențialii clienți fac cercetări.
Personalizarea site-ului web va crește rata de conversie, deoarece le arătați potențialilor clienți o variantă personalizată a site-ului, orientată către nevoile lor specifice. Această personalizare reprezintă un mare avantaj într-o industrie competitivă.
Creșterea suportului oferit de inteligența artificială în marketingul digitalInteligența artificială va juca un rol din ce în ce mai important în marketingul digital. Toate studiile arată că antreprenorii vor investi mai mult în automatizare începând cu 2023.
Utilizarea chatbot-urilor și a asistenților digitali bazați pe AI este deja în creștere, deoarece oamenii își dau seama că AI-ul este una dintre cele mai importante tendințe de marketing digital.
Chiar și întreprinderile mici au început să investească în instrumente de marketing bazate pe AI pentru a crea experiențe personalizate pentru clienții lor. Inteligența artificială funcționează prin maparea intențiilor care vor determina următoarele mișcări ale clienților potențiali și vă vor permite să le comercializați produsul sau serviciul exact atunci când au nevoie de el. Încorporarea asistenței digitale bazate pe AI în eforturile de marketing are ca rezultat rate de conversie mai mari.
În final, peisajul marketingului digital va continua să evolueze și în 2023. În urma analizei tendințelor și evoluțiilor cheie în domeniul marketingului digital pentru anul următor, putem trage concluzia că personalizarea va juca un rol tot mai important, iar conținutul va trebui să fie relevant și valoros. De asemenea, rețelele sociale își vor menține poziția de lider. Fiind la curent cu cele mai recente tendințe și inovații, companiile pot profita de oportunitățile oferite de industria de marketing digital în 2023.